maanantai 21. marraskuuta 2016

Sytykeruusuja

 
Tein vihdoin ja viimein sytykeruusuja, joita oon jo joitain vuosia suunnitellut tekeväni. 
Tässä samoista ruusuista toinen kuva...piti ottaa heti 2 kuvaa, kun oon niin iloinen, että sain nämä tehtyä. :D Mietin vaan, että pitäiskö pintaan vielä laittaa vähän kimalleliimaa vai ei. Nämä on siis tehty kananmunakennoista...sit niihin laitoin paksun grillitikun tms...ja sit vaan uittelin steariinissä useamman kerran...kerroskattilan sillä osassa, jossa ohut pohja ja alapuolella toisessa kattilassa vettä. Steariiniksi sulatin vanhoja pitkiä kynttilöitä, joista en enää välittänyt, ja jotka olivat osaksi jo taipuneetkin....sydänlangat vaan ensin irrotin. Tota noin...on näiden teon venymiseen oikeesti ihan hyväksyttävä syykin..meillä ei ole minkään valtakunnan tulipesää. :D Et mun pitää joko säilyttää näitä näin, tai sitten pistää kiertoon. Oon varmaan joskus aikasemminkin puhunut käsillä tekijän vitsauksesta, kun kaikkea pitäis saada kokeilla. No ei kokeilussa mitään, mutta sit innostuksesta teet kymmenen samaa(tai ylikin), etkä edes tiedä, mitä tehdyillä jutuilla teet. Hih! :D Mut hei...kivoja tuli. Ehkä joku vielä haluaa kukkasia. Ainakin naapuri kerran vihjas, et heillä on takka joten mun varmaan pitää kutsua itseni heille kylään, tai naapurin meille...ja antaa hälle kukkasia. Hih!

2 kommenttia:

  1. Mulla on ollut noita ruusuja. Sain tosi hyvin saunan pesän puut syttymään.
    On muuten hyvä lahjaidea !!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin olis...ihan sillä, että ovat aika kauniita minusta, mutta kun ei oo kelle antaa....hih! Käsillä tekemisen vitsaus....pakko saada kokeilla. No, kyllähän ne on kauniita noinkin. Mut ehkä osan annan kuitenkin pois...esim, naapurin rouvalle vois viedä. :D Harmi, kun äidilläkään ei ole tulipesää. Mut hei...kiva oli tehdä!

      Poista