keskiviikko 30. marraskuuta 2016

Kynttiät tuoksuttain

 Tässä vielä kerran mun tynnyri kynttilä. Aamulla jouduin vielä hiukan veisteleen reunaa, jotta sain paikattua sydänlangan luo tulleen kolon. Olis tietenkin helpompaa, kun jokakerta jättäis tuota hommaa varten vähän kyseistä kynttilämassaa jemmaan. Mut kyllähän tuo onnistu näinkin ihan ok.
 Tässä oikein murheen kryyni...kydänlangan luo tulleen kolon peitin KAHDESTI. Sit luin jostain toisesta logista, että joku muukin oli joutunut näin tekemään ja syyksi sanottiin se, että pringlespurkeissa massa kuivuu hitaasti.  No, tämäkin saatiin silti ihan hyvän näköiseksi ja nyt tulee varmasti tätä poltettua, koska se tosiaan on ihan mun lemppari tuoksu sitruunamareni. <3
 Tässä sitten hautakynttilä, jonka sisällä appelsiinikumkvatti tuoksu yms. Tämä menee ulos mun betoninallen ja betoniruukun luo...sinne ruukun sisään. Kansi pitää tuulta kivasti. Joku lasinen hautakynttilä vois tietty olla toimivampi, mutta tällä mennään. :D Nyt pääsee mun betoninallekin sit tuoksuttelemaan ihanaa kynttilää.
 Tässä siis appeksiinin tuoksuiset kynttilät. Noi kaks on tehty partyliten minitynnyri purkkeihin ja niissä on partyliten kuvut päällä. Siinä ensimmäisessä kuvassa oli partyliten iso tynnyripurkki muuten.
Ja sitten mun ihanat eucalyptys menthol tuoksuiset kynttilät. Ihana tuoksu! Siitä oon tehnyt useamman kerran jo vessaan käytettäväksi huonetuoksun, joka toimii raikastimena. Varmaan kohta pitää tilata kyseistä tuoksua lisää,...ettei vaan pääse loppumaan. Niin ja hei, eilen kun mietin, että kuinkahan noi kaikki lähtee purkeista pois, niin tiedoksi, että mun kynttilähylyistä ne suorastaan pompsahti pois...mut niihin oli suihkuttanut jotain sellasta mitä lie liukastetta...ostin hylsyt ja sen spreyn aikoinaan huutonetistä, Pringlespurkeista ...kannattaa yrittää laittaa hiukan jäähtynyttä massaa, ettei se polta pringlespurkin sisällä olevaa kalvoa, saatikka sitä metallijuttua kynttilään. No pienet kalvot lähti veitsellä varovasti rapsutellen, mut toi kynttilä, joka on vinosti 2 värinen, niin siihen oli jäänyt se alumiinikalvokin ja sen kans tein hiukan enempi töitä. Kastelin, et sain pahviosan pois...ja sit kastelin vähän lisää, et hiukan lämpenis ja sit vaan tylysti neitsellä raapien...mut huh, hyvä tuli siitäkin. Pitää kyl jossain vaiheessa ehdottomasti kokeilla tuota kaksiväristä kynttilä systeemiä niihin kynttilähylsyihin. Hyvin onnistu mun ekat tälläset kynttilät. :D Kannatti kokeilla!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti