torstai 15. joulukuuta 2016

Kahvia ja piparin tuoksua(saippua)

 Okkei...tän kans oli tänään hauskaa kun facessa arvuuttelin, et mitä tässä on...annoin tosin vinkkejä useamman ja kerroin montaako ainetta jne jne....mahto siellä oli mun kavereilla hauskaa, kun lukivat mun tyttärien arvauksia. :D Mulla ainakin oli. Mutta siis joo...päätin, että haluan kahvisaippuaa, koska se kuorii ihoa ja kuulemma vie pahat hajut käsistä ja mitä kaikkee...ja sit luin useammasta blogista, että kahvisaipua HAISEE todella pahalle...no, olihan kannustavaa. :D Ei vaan...musta on kiva lukee muiden mielipiteitä. Sit pääsinkin, että muutamaa ohjetta muokkaillen teen omat saippuani ja voin kertoa, että tekovaiheessa saippuat tuoksu ihanalle. Eri asia mille ne myöhemmin tuoksuvat, kun kaikki mausteet oikein pääsee muhimaan...kauniimpi sana varmaan tekeytymään. :D Mut joo pistin saipput kelmuun ja nimi alle ja paino. Sillai oon muihinin saippuoihin tehnyt. Turhaanhan siinä se paino on, mut laitoin kuitenkin...pientä näpertelyä sekin. :DKeittiössä voi olla kiva pestä kädet tuolla sipulin pilkkomisen jälkeen.
Muutaman löytämäsi kahvisaippuan ohjeen kirjoitan tähän, jos sinä tai minä halutaan kokeilla niistä jotain. Minä ehkä en ihan heti...kun näitä kahvisaippuoita nyt on tässä jokunen. :D
OHJE 1:
Glyseriini pitoista saippuaa 200g
1dl käytettyjä kahvinpuruja
1tl vaniljaa
(1tl maitojauhetta)
OHJE 2:
1pkt valmismassaa
4rkl kahvinpuruja
2tl kardemummaa
OHJE 3:
1/2kg saippuamassaa
1tl kanelia
1tl piparkakkumaustetta
2rkl kahvinpuruja
ITSE TEKEMÄNI OHJE tuli noita yllämainittuja mukaillen ja joulupipareista....mun joulupipareissa kun on pippuria ja kardemummaa....eli
MUN TEKEMÄ OHJE:
1/2kg saippuamassaa
1tl kanelia
1tl piparkakkumaustetta
2rkl kaapista löytynyttä Halipula-kahvia (toki normikin käy...käytetty tai uus)
1/4 maustepippuria...toivottavasti en laittanut mustapippuria vahingossa.
1/2 tl kardemummaa

Piparitaikinaakin pitäsi alkaa tekeen...toivottavasti siinä ei ainakaan mene mustapippuri ja maustepippuri sekaisin, JOS tässä meni...en oo ihan varma asiasta. :D Mut piparitaikinalle tuoksu kivasti tekovaiheessa...varotinkin poikaa, et älä mene rapsiin kattilaa, se ei ole piparitaikinaa, vaan saippuamassaa. :D Jos joku kokeilee tuota piparin tuoksuista mun keksimää ohjetta, niin olis kiva kuulla mitä mieltä olitte siitä. En itsekkään oo saippuoitani juuri käytellyt...lähinnä aina jämäpalloja...pitäähän nekin pois käyttää. Tästäkin sellainen tuli...samoin kun aikasemmista saippuoista. Pitäähän se kippo rapsia kunnolla...hih! :D En muista mistä blogeista noita muita ohjeitä bongasin. En oo itsekkään vielä tätä kokeillut, eli jännitystä ilmassa....ihan niiku moni muukin saippua vielä testaamatta....mut pikkuhiljaa. Näihin ei siis tullut eteerisiä öljyjä/tuoksuöljyä ollenkaan, vaan tuoksut tuli ruokakaapista...kahvista ja mausteista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti