perjantai 27. tammikuuta 2017

Viime päivän tekemisiä

 Tytär toi mulle kananmunakennon, ja pitihän se käyttää pois vaikka olin jo päättänyt, etten taida sytykejuttuja enää hetkeen tehdä, koska noita on ennestäänkin varastossa. Vaikka mä kyl tykkään tehdä noita. Tosin tuo repiminen kyllä ottaa mun käteen. Peukun nivel ei oikein tykkää mistään sellasesta tarttumaotteesta syystä x. Ja kyllä olen rääkännyt myös kättäni tekemällä3:t kämmekkäät, joista kuvia toisessa blogissani...jossa siis mun käsitöitä... http://villamamma.blogspot.fi/
Yllätin sukulaistytön kaksilla kämmekkäillä ja yhdet tein itselle. :D
 Tälläsiä ihania kynttilänjämiä sain....n.1,3kg. Ihania nämä jämät...ja hei, mun lemppariväriä vihreääkin vähän. :D Kyllä ihmiset on IHANIA, kun lahjoittavat tuntemattomalle kynttilän jämiä. <3 Olen todella kiitollinen. Ja tältä ihmiseltä tämä oli jo toinen satsi. Kysyin sit varsin, et haluaisko hän sytykeruusuja ja hiiriä...ja halus. :D Niinpä vein niitä samalla, kun hain nämä ihanuudet. Tuli mieleen lause, että antaessaan saa...Hih! Kultainen ihminen! <3
Niiden edellisten sytykejuttujen jälkeen laitoin omalle sivulle faeen, että en taija enää sytykejuttuja tehdä, kun entisiäkin on...ja ihana ystäväni ja kahden nuorimmaiseni kummitäti päätti pikaisesti heittää mulle tälläsen kasan kennoja. Ihanaa...noi vie pienen tilan...eli taidanpas sit kuitenkin jossakin vaiheessa tehdä sytykejuttuja lisää....ja oonhan taas vähän saanut annettua eteenpäinkin. :)
 Tämän kahvisaippuan olen tehnyt aikasemmin, nyt vaan pikaisesti tein sille saippuatelineen...paksuista grillitikuista kuumaliiman avulla. Sit maalasin ja lakkasin. Helppoa ja nopeaa...ja sain keittiöön saippuatelineen ja kahvisaippuan käyttöön.
 Kyllä...pitkän jahkailun jälkeen sain tilattua itselle tämän saippuakirjan....SUOSITTELEN ehdottomasti tätä kaikille, joska suunnittelee saippuan tekoa. On tosi ihana...sopivan pieni, ihanan paksut lehdet, sivut kääntyy hyvin kierrekansien ansiosta, loistavat vaihe vaiheelta kuvat,paljon ideoita, hyviä ohjeita, joita saa sit opetellessa muokata oman maun mukaan jne. Todella kompakti tietopaketti saippuanteosta! Hyvä tuuri, kun en saanut tätä kirjaa kirjastosta. :D Tilasin siis Prisman verkkokaupasta. Tykkään tosi paljon. Eilen ahmin kirjan kannesta kanteen ja tänään oon vähän selaillut lisää sieltä täältä. Vielä MONESTI tulee tätä kyllä luetua. Ihan loistava kirja!
 Tänään sain 1365g kynttilänjämiä. Ihanaa....aika paljon värillistäkin. Vaikka ei mitään väliä, mikä värisiä kynttilän jämät ovat. Ja kaiken lisäksi nämä vielä tuotiin mulle. Päätin, että kysypä taas haluaako kokeiltavaksi sytykeruusuja ja sytykehiiriä ja halus. :D Nyt mun molemmat hiiriperheet saivat uuden kohdin ja molempiin lisäsin sisälle vielä sytykeruusuja. :D Jälleen antaessaan sai. Aika hauskasti....ilman pakkoa mistään. Olisin saanut jokatapauksessa jämät, ja minä taas sain antaa vieraalle ihmiselle pienen yllätyksen samalla.:D Joskus näinkin.
Ja TÄSSÄ NE NYT SIT ON...mun Tokmannin ostokset. <3 Mies lupas eilen, et käyttää mua tänään Tokmannilla,,,sit kun sanoin, että kai tiedät, että meinaan ostaa sieltä viemäriraetta, Lipeää, niin mies omalla huumori äänellään tuumas, et jaa...ei huomenna ehdikkään Tokmannille. Ja mitä tapahtu tänään, kun mies tuli töistä?!? Minä odotin, odotin ja odotin ja taas odotin. Ei mitään. Syötiin iltaruoka ja taas minä odotin ja odotin. Sit mies, et no, kai hän voi käyttää mua Tokmannilla. Minä riemuissani, että sen mä halusinkin kuulla...ja hain nämä yläkerran portaikosta. Olin käynyt jo Tokmannilla tyttären kanssa....ja ostanut nämä. Odotin vaan sitä virallista vihreää valoa. Vähän jo hiipi epäilys, et noinko tulkitsin väärin. :D Huh!  Tässä siis tarvikkeita hiukan saippuan tekoon. Tuon kirkkaan muovin pitäis kestää happoja ja emäksisiä juttuja...ja lämpöä100;n asteeseen....pitäis siis kestää sen lipeäveden,kun luin, että voi nousta yli 80 asteeseen...ja jos pidän kylmässä vedessä. Ei hajos muovi siten ku lasi, eli turvallisempaa, silti näkee läpi, että onko lipeä kunnolla liuennut. Tässä jo aika hyvin tavaraa...pieniä muottia on, iso pitkä puuttuu, mut siihenhän käy maitopurkkikin. Vielä jos onnistuisin saamaan käytetyn sauvasekoittimen. Talousvaaka mulla on, ja se mitta on1g tarkkuudella. Siihenkin pitäis vaan paristot varmaan vaihtaa. Ja on mulla manuaalinen vaaka sit varmuuden vuoksi vaikka, että voin punnita vaikka molemmilla.:D Kovasti siis ollaan menossa sitä kohti, että vielä kokeilen lipeäsaippuan tekoa. Siis aidon saippuan tekoa, kun tähän asti oon saippuat tehnyt valmismassasta, joka toki sekin kivaa...mut aina kiva saada kokeilla uutta. :D Saas nähdä koska tulee saippuoita. Tänään hain ärrältä myös 2 kirppis kynttilämuottia ja 3 kynttiläväriä...saan tehdä kivan kokoisia kynttiläitäkin. Kiva kun myyjä suostu mymään mulle kaksi, kun sen ilmoituksessa oli, että 4kpl. :D Kun ei niitä pringlespurkkeja aina oo saatavilla. Nyt on piiiiitkälle tulevaisuuteen kivoja juttuja, millä saan harrastaa, <3

2 kommenttia:

  1. Nuo sytykeruusut ovat tosi käteviä. Kyllä sä jaksat tehdä vaikka mitä.

    VastaaPoista
  2. Täytyy myöntää, että tykkään tehdä käsillä...kädet ei vaan aina tykkää siitä. Kiva kokeilla eri juttuja myös välillä. :D

    VastaaPoista